Helyszín/Időpont: Budapest, Mafilm – H Stúdió, október 7. 20:00
A hazai felnőtt lakosság élete során már biztosan találkozott vele, jelen van a mindennapjainkban, meghatározza a döntéseinket, és képesek vagyunk hangzatos reflexmondatokkal ideologizálni a nyilvánvaló morális buktát.
Eredetét tekintve a latin corruptio (romlás, rontás) szóból származik, és olyan törvénybe vagy etikai normákba belebicsakló tettet takar, mely némi kenőpénz vagy egyéb juttatás fejében jogosulatlan előnyökhöz segít egyeseket. A kérdés persze az, hogy ha egy társadalom megszokásból, gombnyomásra huny szemet a probléma fölött, sőt valójában a zord környezethez való alkalmazkodás egyetlen működő mechanizmusaként könyveli el, akkor van-e értelme bármiféle retorziónak vagy prevenciós próbálkozásnak.
A Transparency International éves vizsgálatai alapján a korrupció elterjedtségét tekintve hazánk a vizsgált 183 ország közül stabilan a lista utolsó harmadába betonozta be magát. Az állam és a magánszféra közötti cserefolyamatokban lezajló mutyi pedig csak a jéghegy csúcsa. Ez nagyjából azt jelenti, hogy a vesztegetést, a visszaélést és a zsarolást a célelérés hatékony és egyben társadalmilag tolerált eszközének tekintjük, tehát minden versengési helyzetben mint lehetséges, ám kevésbé lelkiismeret-barát alternatívaként kúszik be a tudatunkba – kivéve persze, ha nincs meg hozzá a megfelelő kapcsolati tőkénk és/vagy anyagi lehetőségünk, mert ez esetben természetesen mélységesen elítéljük.
A Krétakör csapata most is mert nagyot álmodni, és költészeti megközelítésből kever le két óriási sallert a megalkuvóknak.
A Transparency International éves vizsgálatai alapján a korrupció elterjedtségét tekintve hazánk a vizsgált 183 ország közül stabilan a lista utolsó harmadába betonozta be magát. Az állam és a magánszféra közötti cserefolyamatokban lezajló mutyi pedig csak a jéghegy csúcsa. Ez nagyjából azt jelenti, hogy a vesztegetést, a visszaélést és a zsarolást a célelérés hatékony és egyben társadalmilag tolerált eszközének tekintjük, tehát minden versengési helyzetben mint lehetséges, ám kevésbé lelkiismeret-barát alternatívaként kúszik be a tudatunkba – kivéve persze, ha nincs meg hozzá a megfelelő kapcsolati tőkénk és/vagy anyagi lehetőségünk, mert ez esetben természetesen mélységesen elítéljük.
A Krétakör csapata most is mert nagyot álmodni, és költészeti megközelítésből kever le két óriási sallert a megalkuvóknak.