A megszokottól eltérő környezet és a nagyobb közönség kockázatokat is hordoz, de Zsótér Sándor szerint azért jó kilépni a megszokottból, mert egy új helyzetben próbálhatják ki magukat a színészek. A rendező a szabadkai Desiré Central Station kortárs színházi fesztiválon beszélt az MTI-nek a Színház- és Filmművészeti Egyetem Hamlet-előadásáról.
MTI - A tizenegy fiatal színész Marton László, Hegedűs D. Géza és Forgács Péter osztályába jár, ez volt a harmadéves vizsgaelőadásuk. Egy-egy színész több szerepet is játszik, cserélődnek a karakterek és közben a közönséget is megmozgatják. Az előadásban nem a sokak által megszokott Arany János-fordítást használják, hanem Nádasdy Ádámét.
Zsótér Sándor szerint nem azon kell gondolkodni, hogy hogyan "kell" megcsinálni a Hamletet, hanem meg kell próbálni "az adott körülmények között, az adott emberekkel kialakítani egy munkafolyamatot, és abból létrejön valami". Hozzátette: nem attól modern egy előadás, ha mai ruhában játsszák és nem attól klasszikus, hogy unalmas.
Elmondta: korábban úgy gondolta, egy darabot nem szabad többször megrendezni, de mára ez az álláspontja megváltozott. "Ha nem ugyanazt gyártod le, hanem újra átfuttatod magadon, akkor az nem bír ugyanaz lenni" - emelte ki Zsótér Sándor.
A színésznövendékekkel pedig azért szeret dolgozni, mert "ők szabadabbak, nincsenek zsebből előhúzható megoldásaik, és még érhetik meglepetések az embert". Bizonyos színészekhez hozzátapadnak a sémák vagy a megszokott szerepek, a fiatal színészeknél pedig nincs elvárás a nézőben - tette hozzá a rendező.
A szombaton kezdődött és csütörtökön záruló nemzetközi fesztiválon tizenhárom produkciót láthat a kortárs színházat kedvelő közönség. A rendezvényen a szerbiai társulatok mellett Szlovéniából, Horvátországból, Romániából, Magyarországról és Bosznia-Hercegovinából érkezett művészek is fellépnek.
MTI - A tizenegy fiatal színész Marton László, Hegedűs D. Géza és Forgács Péter osztályába jár, ez volt a harmadéves vizsgaelőadásuk. Egy-egy színész több szerepet is játszik, cserélődnek a karakterek és közben a közönséget is megmozgatják. Az előadásban nem a sokak által megszokott Arany János-fordítást használják, hanem Nádasdy Ádámét.
Zsótér Sándor szerint nem azon kell gondolkodni, hogy hogyan "kell" megcsinálni a Hamletet, hanem meg kell próbálni "az adott körülmények között, az adott emberekkel kialakítani egy munkafolyamatot, és abból létrejön valami". Hozzátette: nem attól modern egy előadás, ha mai ruhában játsszák és nem attól klasszikus, hogy unalmas.
Elmondta: korábban úgy gondolta, egy darabot nem szabad többször megrendezni, de mára ez az álláspontja megváltozott. "Ha nem ugyanazt gyártod le, hanem újra átfuttatod magadon, akkor az nem bír ugyanaz lenni" - emelte ki Zsótér Sándor.
A színésznövendékekkel pedig azért szeret dolgozni, mert "ők szabadabbak, nincsenek zsebből előhúzható megoldásaik, és még érhetik meglepetések az embert". Bizonyos színészekhez hozzátapadnak a sémák vagy a megszokott szerepek, a fiatal színészeknél pedig nincs elvárás a nézőben - tette hozzá a rendező.
A szombaton kezdődött és csütörtökön záruló nemzetközi fesztiválon tizenhárom produkciót láthat a kortárs színházat kedvelő közönség. A rendezvényen a szerbiai társulatok mellett Szlovéniából, Horvátországból, Romániából, Magyarországról és Bosznia-Hercegovinából érkezett művészek is fellépnek.