Puzsa Patrícia: A kaotikus rozalindát szereti

A kolozsvári Babes−Bolyai Tudományegyetem Színház és Televízió karán végzett 2014-ben. Még az egyetem évei alatt többször játszott a Kolozsvári Magyar Színházban, többek között a Nem élhetek muzsikaszó nélkülben és az Óz, a nagy varázslóban. Az egyetem után a Temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színházhoz szerződött.


Eszenyi Enikő akkor figyelt fel rá, amikor januárban egy egyetemi előadással felléptek a Víg Házi Színpadán. „A Paraziták című előadást játszottuk, és másnap Enikő irodájában találtam magam. Elmondta, hogy tetszett neki a játékom, de azt is kiemelte, hogy min kellene még dolgoznom, adott néhány tanácsot is. Az egyetemi éveim alatt – de főleg az utóbbi időben – sokat foglalkoztatott, hogy vajon melyek az erősségeim, a gyengéim, és csak mostanra körvonalazódott bennem, hogy például az energiámban, a koncentrációmban, a jelenlétemben nagyon hiszek. Sajnos az is igaz rám, hogy sokszor belezavarodok a lehetőségekbe, nehezen hozok meg döntéseket, de legalább azokat minden esetben vállalom. Kissé kaotikus számomra a világ, és főleg én, néha nehéz nekem magammal.”

Éppen ezért az eddigi szerepei közül Shakespeare Ahogy tetszik című színművéből Rozalindával tudott a legjobban azonosulni, „ő is nagyon kaotikus, furcsán intézi a dolgait, sokat beszél, és ugyanúgy nehezen tud mit kezdeni a lehetőségekkel”.

Patrícia szívesen találkozna újra Rozalinda karakterével, de igazán vágyott álomszerepe nincsen; abban bízik, hogy a rendezők mindig a hozzá passzoló, korának megfelelő szerepeket osztják majd rá.

Még sok dologban kell fejlődnie – mondja, úgyhogy a Vígszínház színpada mindenképpen kihívás lesz, mert 1200 néző előtt játszani sok energiát igényel, a nagy teret pedig valahogy be kell beszélnie a színésznek.

„Fontos, hogy az üzenetem eljusson egészen a hátsó sorokig. A Víg színpada pedig egy óriási tér, amivel még nem találkoztam. A mimikámra és a hangerőre is még jobban figyelnem kell. Türelmesebbnek kell lennem magammal szemben is. Általában tíz másodpercig vagyok boldog, ha egy előadás jól sikerült, utána azonban egyből elemzek, keresem a hibákat.”

Szívesen játszana magyar sorozatokban, ha lehetett volna, akkor például az HBO saját gyártású produkcióiban, a Társasjátékba, vagy a Trónok harcába ugrott volna be valaki helyére.

A Vígszínházban először a Salemi boszorkányok Mohácsi János-féle feldolgozásában, az Istenítéletben láthatjuk.

Megosztás a Google Pluson

0 megjegyzés: