Az AMC Networks kezébe kerülhet a Chellomedia, a Liberty Global tartalomszolgáltató leányvállalata - a tartalomszolgáltató céget tavasz óta árulták, csak a vevő kiléte és a pontos összeg volt a kérdés.
Az AMC Networksnek adja el tévés tartalomszolgáltató Chellomediát a Liberty Global, mely Európa legnagyobb kábelszolgáltatójaként többek közt a magyarországi UPC tulajdonosa is. Az üzletág az előzetes várakozásokhoz képest némileg magasabb áron, 1,04 milliárd dollárért talált gazdára - a Liberty szerint a Chellomedia értékesítése hozzájárul a portfóliótisztítási tervekhez, mely végeredményben lehetőséget biztosít arra, hogy a kulcsszegmensekre koncentráljon. Az AMC viszont a felvásárlás révén népszerű tévéműsorait (egyebek mellett a The Walking Dead, Breaking Bad, Mad Men) 138 országba eljuttassa.
A Chellomedia jelenleg 68 tévécsatornát jegyez a világ legkülönfélébb régióiban, ebből 48 teljes egészében a vállalat kezében van, a többiben valamilyen formában tulajdonos a cég. A vállalatcsoport által biztosított tartalom világszerte több mint 390 millió háztartásba jut el. A Chellomedia több európai országban is üzemeltet leányvállalatot, így például a régiós központ, a Chello Central Europe budapesti székhellyel továbbít összesen 15 tévécsatornát. Az akvizícióval a Chello Central Europe mellett a Chello Latin America, a Chello Multicanal és a Chello Zone is az AMC kezébe kerül, a Liberty mindazonáltal megtartja a Film1 és Sport1 prémium csatornákat, melyet a cég holland leányvállalata tulajdonol.
Az elemzői konszenzus szerint a Liberty Global vállalatcsoport pusztán portfóliótisztítás miatt vált meg az üzletágtól, és a jövőben inkább a szolgáltatóiparra koncentrál. Ennek egyik fontos momentuma lehet, hogy a társaság februárban bejelentette, 16 milliárd dollárért, vagyis a tavalyi árbevétel több mint másfélszereséért felvásárolja a brit Virgin Media kábelszolgáltatót - a Chellomedia értékesítése ennek az üzletnek a pénzügyi terheit ellensúlyozhatják csekély mértékben. A tartalomszolgáltatói részleg egyébként a Liberty Global cégcsoport éves árbevételének csak kis szeletét tette ki csupán tavaly: a Chellomedia tavalyi forgalma 514 millió dollár volt, míg az anyavállalathoz ugyanebben az évben nagyjából 10 milliárd dollár folyt be.
A cég birtokolja emellett a német Unitymediát, a Libertynek ugyanakkor nem sikerült a nyáron bekebeleznie a Kabel Deutschlandet, melyet végül a Vodafone szerezhetett meg, miután kedvezőbb vételi ajánlattal állt elő.
Az AMC Networksnek adja el tévés tartalomszolgáltató Chellomediát a Liberty Global, mely Európa legnagyobb kábelszolgáltatójaként többek közt a magyarországi UPC tulajdonosa is. Az üzletág az előzetes várakozásokhoz képest némileg magasabb áron, 1,04 milliárd dollárért talált gazdára - a Liberty szerint a Chellomedia értékesítése hozzájárul a portfóliótisztítási tervekhez, mely végeredményben lehetőséget biztosít arra, hogy a kulcsszegmensekre koncentráljon. Az AMC viszont a felvásárlás révén népszerű tévéműsorait (egyebek mellett a The Walking Dead, Breaking Bad, Mad Men) 138 országba eljuttassa.
A Chellomedia jelenleg 68 tévécsatornát jegyez a világ legkülönfélébb régióiban, ebből 48 teljes egészében a vállalat kezében van, a többiben valamilyen formában tulajdonos a cég. A vállalatcsoport által biztosított tartalom világszerte több mint 390 millió háztartásba jut el. A Chellomedia több európai országban is üzemeltet leányvállalatot, így például a régiós központ, a Chello Central Europe budapesti székhellyel továbbít összesen 15 tévécsatornát. Az akvizícióval a Chello Central Europe mellett a Chello Latin America, a Chello Multicanal és a Chello Zone is az AMC kezébe kerül, a Liberty mindazonáltal megtartja a Film1 és Sport1 prémium csatornákat, melyet a cég holland leányvállalata tulajdonol.
Az elemzői konszenzus szerint a Liberty Global vállalatcsoport pusztán portfóliótisztítás miatt vált meg az üzletágtól, és a jövőben inkább a szolgáltatóiparra koncentrál. Ennek egyik fontos momentuma lehet, hogy a társaság februárban bejelentette, 16 milliárd dollárért, vagyis a tavalyi árbevétel több mint másfélszereséért felvásárolja a brit Virgin Media kábelszolgáltatót - a Chellomedia értékesítése ennek az üzletnek a pénzügyi terheit ellensúlyozhatják csekély mértékben. A tartalomszolgáltatói részleg egyébként a Liberty Global cégcsoport éves árbevételének csak kis szeletét tette ki csupán tavaly: a Chellomedia tavalyi forgalma 514 millió dollár volt, míg az anyavállalathoz ugyanebben az évben nagyjából 10 milliárd dollár folyt be.
A cég birtokolja emellett a német Unitymediát, a Libertynek ugyanakkor nem sikerült a nyáron bekebeleznie a Kabel Deutschlandet, melyet végül a Vodafone szerezhetett meg, miután kedvezőbb vételi ajánlattal állt elő.