Bob Dylan és Noel Gallagher nyomában

Jake Bugg még csak 19 éves. Már bemutatkozó albumával felhívta magára a figyelmet, de második CD-je kapcsán vannak, akik egyenesen Bob Dylanhez vagy Noel Gallagherhez hasonlítják. Bugg Nottinghamben született, zenész családban. A Beatles, Bob Dylan, Jimi Hendrix és Neil Young szólt otthon állandóan.

- 12 évesen kezdtem gitározni a nagybátyám hatására. Egyszer átjött hozzánk, és én azonnal beleszerettem a hangszerbe. 14 éves koromig csak hobbiból gyakoroltam. Egy szép nap aztán tudatosodott bennem, hogy ezek a dalok meg tudják változtatni az emberek hangulatát. Jókedvre derítenek. Arra gondoltam, hogy bárcsak én is ezt csinálhatnám, mert úgy éreztem, ezzel szolgálhatnám a leghasznosabban az emberiséget. Számomra ez lenne az ideális munka – mesélte Jake Bugg.

Bugg második lemezének elkészítését Rick Rubin is támogatta. A legendás producer többek közt a Black Sabbath, a Red Hot Chili Peppers, a Metallica és az AC/DC karrierjét is egyengette, de dolgozott Neil Diamonddal és Mick Jaggerrel is.

- Dalszerzőként nagyon érzékenyen reagálok arra, ha valaki rám akarja kényszeríteni az elképzeléseit. Rick Rubin egyáltalán nem akarta megváltoztatni a számaimat. Az volt az érzésem, hogy csak annyit szeretne, hogy kihozza belőlem a legjobbat. Nagyon egyszerű dolgokat mondott, például hogy miért nem ismétlek meg egy szakaszt. Ezek az apró tanácsok mégis óriási hatással voltak egy-egy dalra. Nagyon jó volt vele dolgozni, mással nem lesz ennyire könnyű dolgom, attól tartok – mondta Jake Bugg.

A 19 éves nottinghami dalszerző-énekes most indult európai turnéjára Shangri-La című lemezével.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=BeytaRfXg3U

Copyright © 2013 euronews
Megosztás a Google Pluson